Úvod Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

PRODEJNÍ A DODACÍ PODMÍNKY CS-BETON s.r.o. a CS-BETON Prefa s.r.o. platné od 1. 1. 2021

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Tyto prodejní a dodací podmínky (dále jen “PDP”) vydané společností CS-BETON s.r.o., IČ: 47287586, se sídlem ve Velkých Žernosekách 184, PSČ 412 01 a společností CS-BETON Prefa s.r.o., IČ: 60777133, se sídlem V Zanikadlech 260, Lužec nad Vltavou, PSČ 277 06 (obě společnosti dále jen “Prodávající”) upravují smluvní vztahy mezi Prodávající a jejími zákazníky (dále jen „Kupující“), které vznikají při dodávkách vlastních výrobků a zboží z výrobních závodů Velké Žernoseky, Lužec a Grygov a poskytování souvisejících služeb.

PDP tvoří nedílnou součást kupních smluv o odběru zboží a služeb (dále jen „smlouva“) a Kupující objednávkou nebo písemnou smlouvou tyto podmínky akceptuje a potvrzuje jejich znalost. Odchylky od platných PDP mohou být sjednány pouze v rámci písemné smlouvy. Vylučuje se aplikace ustanovení § 1740 odst. 3 a § 1757 odst. 2 a odst. 3 NOZ. Veškeré dohody, k nimž mezi Prodávající a Kupující v souvislosti s prováděním dodávek zboží dochází, musí být učiněny písemně. Jakákoliv ujednání či prohlášení učiněná smluvními stranami před uzavřením kupní smlouvy v průběhu jednání o uzavření této smlouvy nejsou pro určení obsahu smlouvy právně závazná.

Prodávající zveřejňuje aktuální znění PDP na webových stránkách www.csbeton.cz a www.csbetonprefa.cz.

2. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

2.1. Právní vztahy mezi Prodávající a Kupující jsou založeny dílčími kupními smlouvami, které jsou uzavírány formou písemných objednávek Kupující s jejich následným písemným přijetím Prodávající nebo samostatnou písemnou kupní smlouvou.

V případě opakovaných odběrů může být smluvními stranami uzavřena rámcová kupní smlouva. Smlouva je uzavřena i převzetím zboží na základě dodacího listu ve výrobním areálu Prodávající, a to po zaplacení kupní ceny dle aktuálního ceníku na základě zálohové faktury.

2.2. Obchodní listiny (katalogy, ceníky, pracovní sešity apod.) a cenové nabídky Prodávající jsou informativní, pokud nejsou výslovně prohlášeny za závazné. Zobrazení a provedení výrobků a zboží v obchodních listinách, na webových stránkách a reklamních materiálech nelze považovat za předlohy či vzorky dle § 2096 NOZ. Zboží ve výstavkách a reklamních stojanech poskytuje nejlepší formu seznámení s výrobkem. Dodržení přesného barevného odstínu však nelze v důsledku užívání přírodních materiálů garantovat. Odstín barvy a provedení výrobku je možno zachovat pouze při odběru zboží z jedné výrobní šarže.

2.3. Cenová nabídka bude bez ohledu na adresu doručení poptávky vystavena obchodním oddělením výrobního závodu, který určí Prodávající. Toto určení je pak závazné pro veškerou komunikaci, která se realizace zakázky týká. Cenová nabídka je omezena časově a může být omezena i z hlediska určení (např. konkrétní stavba) či rozsahu (jen při odběru stanoveného množství zboží). Informace obsažené v cenových nabídkách jsou striktně důvěrné a jejich adresát je povinen zachovávat ohledně jejich obsahu vůči třetím osobám mlčenlivost.

2.4. Objednávka musí obsahovat: i) druh, množství, provedení a barvu zboží dle aktuálního ceníku nebo odkaz na platnou cenovou nabídku Prodávající; ii) navrhovaný termín dodávky (není-li uveden, rozumí se jím nejbližší termín dle kapacitních možností Prodávající); iii) způsob dopravy (vlastní odběr, předání k přepravě, včetně dopravy); iv) dodací adresu a telefonické spojení na osobu oprávněnou k převzetí dodávky; v) identifikaci Kupující (včetně jména a příjmení osoby jednající za právnickou osobu a jejího prac. zařazení/postavení, z něhož lze vyvodit oprávnění učinit objednávku); vi) podpis.

V případě objednávky zboží vyráběného na zakázku se doporučuje využít vzorové objednávkové formuláře (např. zakázkové listy) nebo poradenství Prodávající. Řádně doručenou objednávkou projevuje Kupující zájem uzavřít s Prodávající kupní smlouvu a objednávka je tedy návrhem na uzavření kupní smlouvy.

2.5. Potvrzení objednávky. K uzavření kupní smlouvy dochází až na základě písemného potvrzení objednávky Prodávající. Obsahuje-li potvrzení objednávky oproti objednávce či původní nabídce změny ve specifikaci výrobku (např. upravený výkres) nebo dodacích podmínkách (termín dodání, doprava, místo převzetí), je Kupující oprávněna do 24 hodin od doručení takového potvrzení vyjádřit se změnou svůj nesouhlas. Marným uplynutím této lhůty se považuje změna za přijatou.

Po uzavření kupní smlouvy jsou další požadavky na změny předmětu smlouvy vyloučeny a Kupující je povinna objednané zboží odebrat, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak. Zboží vyrobené na zakázku nelze vrátit, u ostatního zboží je možnost vrácení upravena v dokumentu Pracovní sešit CS-BETON v aktuální verzi.

Smluvní vztah vzniklý na základě potvrzení objednávky se řídí výhradně těmito PDP a ujednáními obsaženými v cenové nabídce, na kterou objednávka odkazuje. K dodatečným podmínkám, výhradám a návrhům ujednání obsaženým v objednávce či jiných tiskovinách Kupující (např. odkazy na jiné obchodní podmínky, smluvní pokuty, odlišné platební podmínky), které nebyly výslovně akceptovány v potvrzení objednávky, se nepřihlíží a pro Prodávající nejsou závazné.

2.6. Detailní podmínky objednání a dodání zboží (např. min. objednací množství, min. expediční množství, možnost zrušení objednávky před vývozem, možnost konsignace, možnost vrácení zboží apod.) jsou stanoveny v dokumentu Pracovní sešit CS-BETON v aktuální verzi.

2.7. Jakákoliv doporučení nebo součinnost poskytnutá Prodávající ve vztahu k účelu, návrhu, použití nebo provozu zboží se nevykládají jako výslovná či implikovaná prohlášení nebo záruky jakéhokoliv druhu a tyto informace Kupující přijímá na své vlastní riziko a aniž by mu vznikla jakákoliv povinnost nebo odpovědnost vůči Prodávající. Je výlučnou odpovědností Kupující určit vhodnost zboží k použití v dané stavbě. Skutečnost, že Prodávající neučiní doporučení, nezakládá žádnou odpovědnost vůči Kupující.

3. PŘEDMĚT SMLOUVY

3.1. Sortiment, druh balení a provedení výrobků a k nim dodávaných doplňků je uveden v aktuálním ceníku, pracovním sešitu nebo písemných cenových nabídkách Prodávající. Technické parametry, tolerance, užitné vlastnosti, pokyny k pokládce a údržbě jsou uvedeny na webových stránkách Prodávající.

3.2. Výrobky jsou vyrobeny a dodávány v jakosti odpovídající platným normám ČSN/ČSN EN a v souladu s požadavky na prokázání shody s technickými požadavky na výrobky. V případě rozšířených požadavků na provedení, parametry či zkoušení výrobků nad rámec, uvedený v předchozí větě, je Kupující povinna předat Prodávající v rámci nabídkového řízení tyto rozšířené požadavky (např. kompletní ZTKP výše uvedené stavby). Prodávající k těmto požadavkům vypracuje cenovou nabídku zohledňující tyto rozšířené požadavky a Kupující v rámci objednávky stvrdí, že cenová nabídka rozšířeným požadavkům vyhovuje. Nebudou-li rozšířené požadavky na výrobky ze strany Kupující uplatněny výše popsaným způsobem, předmětem koupě bude zboží se standardními parametry dle technických podkladů Prodávající a Kupující je povinna takové zboží odebrat.

3.3. Prodávající na své zboží vystavuje buď prohlášení o shodě podle požadavku zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, v platném znění, doplněného nařízením vlády č. 163/2002 Sb., v platném znění, nebo prohlášení o vlastnostech podle požadavku nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 305/2011. Zboží podléhá zkouškám výrobce podle schváleného kontrolního a zkušebního plánu a v určených případech autorizovanou osobou č. 204 TZÚS Praha, s.p. Prodávající provozuje systém managementu jakosti dle ČSN EN ISO 9001, ISO 14001. CS-BETON s.r.o. dále i systém dle ISO 45001 a ISO 50001.

3.4. V sortimentu je zařazeno i zboží jiných výrobců, u něhož mohou být stanoveny odlišné prodejní podmínky (např. bonusy, záruky apod.). Prodávající si z technických nebo kapacitních důvodů vyhrazuje právo dodat Kupující zboží jiného výrobce.

3.5. Při prodeji manipulačních prostředků Kupující objednáním a odebráním potvrzuje, že se seznámila s technologickými postupy pro jejich užívání a že se zavazuje tyto postupy dodržovat a plnit pokyny výrobce manipulačních prostředků pro jejich užívání, evidenci, kontrolu a vyřazování.

4. CENA VÝROBKŮ

4.1. Prodávající prodává zboží za ceny smluvní dle cenové nabídky nebo dle ceníku platného v době objednávky, z nichž může Kupující poskytnout slevu. Při poskytnutí slevy může Prodávající v cenové nabídce nebo v kupní smlouvě uvést již kupní cenu po poskytnuté slevě. Ceníky Prodávající jsou Kupující k dispozici na webových stránkách Prodávající, případně jí budou poskytnuty v expedici. Prodávající si vyhrazuje právo ceník výrobků a zboží kdykoliv aktualizovat, změny nabývají účinnosti prvním dnem měsíce následujícího po zveřejnění. U zakázkové výroby Prodávající sdělí Kupující cenu na základě technických podkladů od Kupující, pokud ji ceník Prodávající neobsahuje.

4.2. Ceny uvedené v ceníku či v nabídce jsou cenami EXW výrobní závod Prodávající (dle určení), není-li sjednáno jinak. V ceně jsou zahrnuty náklady na standardní balení (páskování, překrytí fólií PE, proklady paletovaného zboží) a naložení na přepravní prostředek. Doprava zboží; cena palet, na nichž je zboží loženo; cena prokladového materiálu potřebného pro bezpečnou přepravu zboží, jsou vyčísleny zvlášť dle cenové nabídky nebo platného ceníku.

4.3. Prodávající po dohodě s Kupující zajistí dopravu zboží do místa určeného Kupující. Cena dopravy je účtována vždy zvlášť, není-li dohodnuto jinak. Tato cena neobsahuje náklady na složení zboží z dopravního prostředku.

4.4. V kupní ceně zboží jsou zahrnuty náklady na zkoušku typu a výrobkovou certifikaci. Pokud má Kupující doplňující požadavky na provedení, kvalitu a zkoušení požadovaného zboží, musí své požadavky specifikovat písemně jako součást objednávky. Dodatečně uplatněné nároky na technické, kvalitativní či zkušební vlastnosti zboží nebudou Prodávající akceptovány. Prodávající má nárok na úhradu nákladů spojených s těmito doplňujícími požadavky Kupující.

4.5. V případě prodeje dle cenových nabídek či akčních letáků je dáno, že vyznačená platnost nabídky je i konečným termínem pro provedení dodávky od Prodávající. Platnost cenových nabídek je 2 měsíce, není-li stanoveno jinak.

4.6. Podmínkou pro poskytnutí slevy z ceny zboží, uvedené v ceníku Prodávající, je to, že Kupující odebere nejméně 90 % z celkového množství zboží uvedeného v nabídce nebo v objednávce nebo sjednaného v kupní smlouvě. Nesplní-li Kupující tuto podmínku, je Prodávající oprávněna doúčtovat doplatek kupní ceny zboží až do ceny uvedené v ceníku Prodávající platného v době dodávky.

4.7. Prodávající prodává vybrané zboží na paletách EUR, jejichž cenu účtuje vždy samostatně. Zpětný výkup je možný za podmínek stanovených v čl. 7.13.

5. PLATEBNÍ PODMÍNKY

5.1. Není-li dále stanoveno či dohodnuto jinak, je cena zboží splatná při odběru zboží. Jiné platební podmínky jsou sjednávány pouze smluvně. Uplatnění reklamace či výskyt vad nemají vliv na povinnost Kupující uhradit kupní cenu řádně a včas. Není-li dohodnuto jinak, v případě dodávek “na fakturu” je splatnost daňových dokladů vystavených Prodávající 14 dnů ode dne uskutečnění zdanitelného plnění, tj. dodání zboží, a hradí se bez jakéhokoliv odpočtu. Přílohou daňových dokladů Prodávající je pouze prostý dodací list, originál potvrzeného dodacího listu potvrzený Kupující předloží Prodávající na základě výzvy Kupující, a to bez zbytečného odkladu.

Při objednávce zboží na zakázku (tj. zboží, které není ve standardní nabídce Prodávající) má Prodávající právo požadovat zálohu na kupní cenu takového zboží. Termín pro dodání pak běží až ode dne uhrazení této zálohy. Pokud Kupující v rozporu se smlouvu zboží na zakázku ve stanoveném termínu dodání neodebere, je Prodávající oprávněná po marném uplynutí dodatečné lhůty k převzetí zboží zbývající část ceny bez dalšího vyfakturovat.

5.2. Kupující je povinna v případě prodlení s placením ceny dodávky zaplatit Prodávající smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý byť započatý den prodlení. Kupní cena se považuje za zaplacenou okamžikem připsání příslušné finanční částky na bankovní účet Prodávající.

5.3. Nárok na dodatečnou slevu za včasnou úhradu kupní ceny lze uplatňovat pouze za předpokladu, že Kupující není současně v prodlení s úhradou žádné jiné splatné faktury vystavené Prodávající.

5.4. V případě prodlení Kupující s řádnou a včasnou úhradou kupní ceny zboží vzniká Prodávající právo při dalších dodávkách jednostranně snížit či nepřiznat veškeré smluvní slevy, a to do doby řádného uhrazení všech splatných závazků. Předpokladem vzniku nároku Kupující na vyplacení množstevních a jiných bonusů a prémií je úplné a včasné zaplacení všech splatných závazků Kupující, není-li smluvně dohodnuto jinak.

5.5. Smluvní strany sjednávají, že Prodávající je oprávněna stanovit dodavatelský limit čerpání zboží. Každý odběr zboží nad stanovený limit čerpání zboží podléhá individuálnímu projednání. Prodávající je oprávněna požadovat na Kupující k zajištění sjednaného zboží vystavení zajišťovací směnky se směnečnými podmínkami dle požadavku Prodávající, avalovanou členy statutárního orgánu Kupující.

5.6. V případě prodlení Kupující se zaplacením kupní ceny delším jak 14 dnů, překročení smluveného dodavatelského limitu nebo vstupu do likvidačního či insolvenčního řízení je Prodávající oprávněna veškeré dodávky zboží Kupující pozastavit a provést další dodávky pouze po zaplacení zálohy ve výši dohodnuté ceny zboží nebo po poskytnutí dodatečného zajištění (notářský zápis se souhlasem k přímé vykonatelnosti, směnka) na zaplacení ceny zboží.

5.7. Prodávající si vyhradila ke zboží vlastnické právo a Kupující se stane vlastníkem zboží až úplným zaplacením kupní ceny dané zakázky. Prodávající může v případě prodlení s úhradou kupní ceny odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení zboží, avšak pouze za předpokladu, že toto dosud nebylo zabudováno do žádné stavební konstrukce a může být vráceno v původním stavu.

6. TERMÍN PLNĚNÍ

6.1. Termín plnění je stanoven kupní smlouvou či potvrzenou objednávkou nebo odsouhlaseným harmonogramem. Termín dodání výrobků na zakázku bude upřesněn v závislosti na potvrzení či dodání úplných, čitelných a technicky jasných podkladů nutných pro naplánování výroby ze strany Kupující.

Termín plnění je splněn, je-li zboží připraveno k nakládce či dodáno ve sjednaný kalendářní den. Prodávající nezaručuje realizaci nakládky ani dodání zboží na konkrétní hodinu a neručí za škody způsobené v důsledku prostoje na stavbě způsobeného v důsledku zpoždění přepravy oproti plánovanému příjezdu.

6.2. V případě nesplnění smluvních termínů odběru zboží ze strany Kupující má Prodávající právo stanovit náhradní termín zahájení odběru ne však déle než 1 týden. Pokud ani v tomto termínu Kupující zboží neodebere, má Prodávající právo převést zboží do burzy volných výrobků a prodat je, Kupující má povinnost s Prodávající dohodnout nový termín dodání zboží s ohledem na výrobní a obchodní možnosti Prodávající. Toto ustanovení se nepoužije u zakázkové výroby.

6.3. Prodávající si vyhrazuje právo potvrzený termín dodání změnit, zejména v důsledku nedostatku výrobní kapacity či jiných nepředvídatelných událostí na straně Prodávající. Nově určený termín dodání se zavazuje Prodávající Kupující bezodkladně sdělit. Prodávající nově určený termín splnění se považuje za smluvený, pokud Kupující v přiměřené lhůtě nesdělí Prodávající, že se změnou termínu plnění nesouhlasí. V případě nesouhlasu se změnou termínu dodání má Prodávající právo od kupní smlouvy odstoupit.

7. DODACÍ PODMÍNKY

7.1. Místem dodání (plnění) je výrobní závod Prodávající (dle specifikace v cenové nabídce). Dodávka zboží je uskutečněna naložením na dopravní prostředek Kupující v místě plnění nebo předáním zboží dopravci určenému Kupující. Dopravní prostředky Kupující musí splňovat požadavky stanovené zvláštními předpisy. Při nesplnění těchto požadavků je Prodávající oprávněna odmítnout provedení nakládky.

7.2. Při převzetí zboží potvrdí Kupující nebo jí pověřená osoba dodací list. Podpisem dodacího listu pověřená osoba potvrzuje: i) splnění závazku Prodávající předat doklady ke zboží (včetně těchto podmínek); ii) že zboží řádně prohlédla a zjistila jeho shodu s kupní smlouvou (druh, jakost, barva, provedení, množství, vhodnost a neporušenost obalu). Převzetím dochází též k přechodu nebezpečí škody na zboží na Kupující.

7.3. Uskladnění. Pokud Kupující nepřevezme připravené zboží ve smluvním termínu nebo dle výzvy k odběru, je Prodávající oprávněna zboží na účet a riziko Kupující uskladnit a vyúčtovat jí cenu uskladnění včetně vzniklých souvisejících nákladů. Cena za uskladnění činí 50,- Kč za každou neodebranou skladovanou jednotku (tj. kus, paletu) a započatý kalendářní den. V případě prodlení s převzetím zboží vyrobeného na zakázku delšího než 15 kalendářních dnů je Prodávající oprávněna bez dalšího vyfakturovat kupní cenu zboží, tím není dotčeno právo požadovat cenu za uskladnění dle předchozí věty.

7.4. Přeprava. Prodávající zajišťuje na požádání jako placenou službu přepravu výrobků na místo určení. Podmínkou zajištění přepravy je řádná objednávka včetně souvisejících služeb (např. skládání) ze strany Kupující. Nabídka dopravy je vždy koncipována tak, aby došlo k plnému vytížení nákladních vozidel.

7.5. Kontaktním místem pro podání objednávky na dopravu je oddělení péče o zákazníky v závodě Prodávající, z jejíhož závodu je zboží expedováno. Objednávka na dopravu musí obsahovat následující informace: i) požadovaný termín vykládky; ii) požadovaný druh přepravy (návěs, návěs bez plachty, souprava, auto s HR); iii) přesnou adresu vykládky (místo, ulice, PSČ) včetně přejímací osoby a její telefon.

7.6. Cena přepravy je smluvní a účtuje se společně s přepravovanými výrobky daňovým dokladem, případně samostatným daňovým dokladem. Obsahuje-li cenová nabídka doložku “doprava zboží zdarma”, nebude dopravné účtováno pouze v případě plného vytížení celého nákladního vozidla. Za nevytížené vozidlo bude požadována cena za dopravu dle cenové nabídky Prodávající. Dojde-li v době mezi uzavřením smlouvy a realizací dopravy k podstatné změně právních předpisů v oblasti dopravy (např. zvýšení či další rozšíření placení mýtného, zvýšení silniční daně aj.) nebo skokovému navýšení ceny pohonných hmot o více jak 5 %, je Prodávající oprávněna tyto změny do ceny dopravy promítnout.

7.7. Kupující zajistí pro hladkou vykládku na své náklady následující podmínky:

Vhodný manipulační prostředek pro skládání zboží z přepravního prostředku např. VZV, jeřáb a potřebné manipulační a upínací/vazac prostředky. Za poškození zboží či přepravních obalů z důvodu použití nevhodného manipulačního prostředku pro skládání nenese Prodávající odpovědnost. Hrozí-li poškození přepravního prostředku z důvodu použití nevhodného manipulačního prostředku pro skládání, může řidič odmítnout složení tímto prostředkem a žádat použití jiného manipulačního prostředku. Náklady na skládání zboží hradí Kupující včetně vícenákladů vzniklých z výše uvedených důvodů.

7.8. Je-li zboží dodáváno přímo odběrateli Kupující a Kupující na místě dodání nemá svého zaměstnance či zástupce, určí v objednávce osobu či subjekt oprávněný k převzetí zboží. Podpisem dodacího listu takto určenou osobou se má za to, že Prodávající splnila své závazky a pro přebírajícího platí PDP jako by byl Kupující. Od převzetí zboží běží lhůta pro provedení prohlídky zboží bez ohledu na to, kdy a zda vůbec Kupující provedení prohlídky na stavbě fyzicky zajistí.

7.9. Prodávající zajistí doručení zboží pouze na místa přístupná po komunikaci způsobilé pro pohyb kamionů. Nebude-li tato podmínka splněna a nebude bezodkladně určeno ani náhradní místo pro vykládku zboží, je Prodávající oprávněna rozhodnout o tom, že se vozidlo se zbožím vrátí zpět do závodu Prodávající a marně vynaložené náklady na dopravu budou vyúčtovány Kupující. Za přiměřené proškolení řidiče z konkrétních pravidel BOZP při vjezdu na stavbu je odpovědná Kupující nebo přímo odběratel.

7.10. Pokud z jakýchkoliv důvodů existuje na straně Kupující překážka, pro kterou nelze přepravu uskutečnit, je Kupující povinna neprodleně tuto skutečnost oznámit Prodávající tak, aby bylo možno maximálně zabránit vzniku zbytečných nákladů. Vzniklé náklady je Kupující povinna uhradit. V případě překročení celkové povolené doby vykládky, tj. 1 hodina, může být Kupující účtována náhrada za promarněný čas ve výši 250,- Kč za každých započatých 15 min.

7.11. Pokud Kupující použije k odběru dopravce, je tento povinen se prokázat oprávněním zboží převzít (např. smlouva či plná moc). Bez těchto dokladů nebude zboží vydáno.

7.12. Kupující se zavazuje uvést přesné dopravní dispozice do objednávky. Jakékoli změny dopravních dispozic musí být provedeny písemně, nejpozději 3 pracovní dny před odesláním zboží.

7.13. Obaly a palety. Prodávající se zavazuje za účelem usnadnění manipulace a ochrany před poškozením dodávat Kupující zboží vhodně zabalené. Fólie, balící ocelová páska a proklady jsou obaly nevratné a plně recyklovatelné. Výrobky mohou být uloženy na paletách typu EUR 800 x 1200, 1000 x 1200 cm nebo 800 x 1200 PLUS, případně mohou být loženy bez palet na proklady. Smluvní cena za bezvadnou paletu a prokladový materiál je stanovena v aktuálním ceníku a Prodávající si vyhrazuje právo její změny. O změně Kupující písemně informuje s min. 14denním předstihem. Bezvadné palety budou zpět vykupovány Prodávající za cenu stanovenou v aktuálním ceníku. Prodávající vykupuje palety do šesti měsíců po dodání zboží, a to v místě původní dodávky, tj. v závodu, který zakázku realizoval. Po uplynutí této lhůty není Prodávající povinna palety vykoupit. Prodávající vykupuje palety od Kupující pouze do výše množství palet dodaných Kupující za sledované období. Podmínkou pro zpětný odkup palet je bezvadný stav palet ve smyslu norem ČSN 26 9110 a ČSN 269107. Prodávající nevykupuje palety poškozené. Prokladový materiál Prodávající nevykupuje.

8. NÁHRADA ŠKODY

8.1. Prodávající není povinna hradit nepřímé a následné škody vzniklé porušením smluvní či mimosmluvní povinnosti. Za nepřímé a následné škody se považují zejména: i) ušlý zisk a příjmy; ii) ztrátu z použití jakéhokoliv majetku či kapitálu; iii) ztrátu očekávaných úspor; iv) energetické ztráty; v) náklady na zajištění náhradního zboží; vi) škody vzniklé jako následek pozdního dodání zboží; vii) smluvní pokuty a jiné sankce vyplývající ze smluvních vztahů uzavřených mezi Kupující a třetími osobami.

8.2. Prodávající neodpovídá za vznik jakýchkoliv vícenákladů či škod způsobených v důsledku zabudování zboží se zjevnými vadami.

8.3. Celková souhrnná povinnost Prodávající k náhradě veškeré škody včetně smluvní pokut a dalších nároků Kupující vzniklých v souvislosti s porušením jedné nebo více povinností Prodávající podle kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní nesmí v žádném případě převyšovat smluvní cenu konkrétního zboží nebo služeb, v souvislosti, s nimiž vznikl takový nárok.

8.4. Žádné z výše uvedených omezení celkové náhrady škody se nevztahuje na škodu způsobenou úmyslně nebo z hrubé nedbalosti.

9. ZÁRUKA

9.1. Prodávající poskytuje Kupující na zboží záruku v délce 5 let, a to na výrobní vady a funkčnost, tzn. že při obvyklém užívání a dodržení podmínek uvedených dále bude zboží použitelné k smluvenému či obvyklému účelu po celou záruční dobu, tzn. že bude mít zboží prokazatelné vlastnosti dle příslušných norem ČSN a prohlášení o shodě po celou záruční dobu. Na výrobky z kanalizačního programu Prodávající poskytuje záruku v trvání 2 let, a to na výrobní vady a funkčnost, zejména na zachování fyzikálních vlastností výrobku dle platných norem po celou dobu trvání záruky. Záruka na dodatečné povrchové úpravy typu bezpečnostního šrafování a kovové a plastové kompletační prvky se poskytuje v délce 1 rok. Pro obchodované zboží se použije záruka poskytnutá výrobcem.

9.2. Podmínky záruky, výluky ze záruky a uplatnění reklamace se řídí Reklamačním řádem Prodávající.

9.3. Záruka platí za předpokladu, že bude dodané zboží užito v souladu s doporučeními výrobce zveřejněnými na webových stránkách Prodávající – zejména se jedná o technologické postupy montáže (TPM) výrobce či návody k pokládce. Pro případ kontroly dodržování TPM na stavbě ze strany Prodávající je Kupující povinna tuto kontrolu umožnit a zajistit u zhotovitele stavby poskytnutí veškeré potřebné součinnosti (např. zajištění přístupu na stavbu, nahlédnutí do stavebního deníku stavby, obstarání kopií ze stavebního deníku stavby vyžádaných stránek za úplatu, zajištění nahlédnutí do technické zprávy projektu u projektanta, případně obstarání kopie technické zprávy projektu nebo její části apod.). V případě nedodržení těchto technologických postupů neodpovídá Prodávající za poškození zboží.

9.4. Prodávající neodpovídá za vady zboží ani za případné škody vzniklé v důsledku toho, že vyrobila a dodala zboží podle výslovných pokynů a dokumentace Kupující. V tom nese Kupující veškerou odpovědnost, a to zejména s ohledem na předpokládaný účel použití zboží, za správnou konstrukci zboží, za dodržení příslušných bezpečnostních předpisů, za správnost a úplnost technických podmínek a podkladů a výkresů či jiných dokumentací předaných Prodávající, a to i tehdy, pokud Prodávající navrhla a provedla úpravy a Kupující tyto úpravy akceptovala. Kupující také nese odpovědnost za veškeré důsledky, pokud by na základě jí poskytnutých údajů či dokumentací straně Prodávající byla porušena chráněná autorská či průmyslová práva třetích osob. Prodávající není povinna přezkoumávat správnost zadání Kupující ani případné porušení chráněných práv třetích osob ve smyslu předchozích vět.

10.DALŠÍ UJEDNÁNÍ

10.1. Pro smluvní vztahy mezi Kupující a Prodávající je závazný výlučně právní řád České republiky.

10.2. Veškeré změny a doplňky těchto dodacích podmínek po dobu jejich platnosti mohou být provedeny v konkrétním případě pouze písemně.

10.3. Kupující je povinna informovat Prodávající o všech podstatných změnách týkajících vnitřní struktury své korporace, a to bez zbytečného odkladu. V případě změny, která by mohla ohrožovat plnění již uzavřených smluv (např. převody obchodních podílů na nové společníky bez potřebné důvěryhodnosti), je Prodávající oprávněna plnění smlouvy dočasně pozastavit a požadovat předložení dodatečného zajištění. Nebude-li takové zajištění poskytnuto, je oprávněna od smlouvy odstoupit a požadovat neprodlenou úhradu veškerých (i dosud nesplatných) závazků.

10.4. Smluvní strany si mohou během plnění jakékoliv objednávky vyměňovat informace, které tvoří jejich obchodní tajemství („důvěrné informace“). Veškeré důvěrné informace zůstanou majetkem smluvní strany, která je sděluje, a smluvní strana, které jsou poskytovány, je uchová v důvěrnosti po dobu 10 let ode dne sdělení. Tyto povinnosti se nevztahují na informace, které: (a) jsou veřejně známé v okamžiku sdělení nebo se stanou veřejně známými jinak než vinou příjemce, (b) jsou příjemci známé v okamžiku sdělení, aniž by k jejich vyzrazení došlo zaviněním příjemce, (c) příjemce přijal od třetí osoby bez omezení podobných těm, která jsou uvedena v tomto článku, nebo (d) příjemce samostatně vypracoval. Každá smluvní strana si uchová vlastnictví svých důvěrných informací, zejména veškerých práv k patentům, autorským právům, ochranným známkám a obchodním tajemstvím. Příjemce důvěrných informací nesmí tyto důvěrné informace sdělit bez předchozího písemného souhlasu smluvní strany, která informace sděluje, s tím, že dodavatel může důvěrné informace sdělit svým přidruženým společnostem, zaměstnancům, vedoucím pracovníkům, poradcům, zástupcům a dodavatelům.

10.5. Kupující je povinna zajistit prokazatelné seznámení všech dotčených osob a subjektů s riziky a opatřeními BOZP na konkrétním staveništi v případě: a) dodávky přímo na staveniště; b) místního reklamačního šetření; c) obhlídky stavby v rámci odborného poradenství; d) opravy zboží.

10.6. V případě výskytu překážek vyšší moci, které Prodávající brání ve splnění jejích závazků, nenese odpovědnost za škody a újmy, které Kupující v souvislosti s porušením smluvních závazků vznikly.

Tyto PDP nabývají účinnosti 1. 1. 2021 a platí do vydání nových podmínek Prodávající. Prodávající si vyhrazuje právo změny těchto PDP. Nové PDP Prodávající zveřejní na svých webových stránkách a oznámí Kupující e-mailem nejméně jeden kalendářní měsíc před nabytím jejich účinnosti, není-li smluvně stanoveno jinak. Kupující je oprávněna změny odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve výpovědní lhůtě 1 kalendářního měsíce. Nové PDP jsou vůči Kupující účinné ode dne data jejich účinnosti, nejdříve však jeden měsíc ode dne jejich doručení Kupující.

Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.

Děkujeme za pochopení.
Tým CS-BETON